Producent
Cena
-
Od:Do:
Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - objawy
Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju w ciągnikach takich jak Fendt 311 czy Fendt 936 Vario może prowadzić do poważnych problemów z działaniem silnika. Typowe objawy to zapalenie kontrolki ciśnienia oleju, nieprawidłowe odczyty na bagnecie, a także spadek wydajności silnika. Jeśli problem nie zostanie zdiagnozowany i naprawiony, może to doprowadzić do uszkodzenia takich elementów jak pompa oleju czy chłodnica oleju. Regularna kontrola filtra oleju silnikowego i stanu uszczelnienia, w tym uszczelki miski olejowej, może pomóc zapobiec poważniejszym awariom. Nieszczelna miska olejowa również może wpłynąć na ciśnienie oleju, co w połączeniu z uszkodzonym czujnikiem może prowadzić do dalszych komplikacji.
Tu kupisz filtr oleju do ciągnika Fendt>>>
Jak uszczelnić miskę olejową w traktorze Fendt?
Nieszczelna miska olejowa w ciągnikach Fendt, takich jak Fendt 720 czy Fendt 718, może być przyczyną wycieków oleju, które z czasem mogą uszkodzić inne elementy silnika. Aby skutecznie uszczelnić miskę olejową, należy najpierw sprawdzić stan uszczelki miski olejowej. Wymiana tej uszczelki jest zazwyczaj konieczna, zwłaszcza jeśli pojawiły się wycieki. Warto również dokładnie sprawdzić pompę oleju, ponieważ uszkodzenie tego elementu może wpływać na wydajność smarowania. Po demontażu miski zaleca się również kontrolę bagnetu oraz wymianę filtra oleju silnikowego, co zapewni odpowiednie ciśnienie w układzie olejowym i ochroni chłodnicę oleju przed przegrzaniem.
Układ Smarowania i Miska Oleju w Silnikach Fendt
Silnik to serce każdego ciągnika, a jego odpowiednie smarowanie to klucz do długiej i wydajnej pracy. W ciągnikach marki Fendt, takich jak Fendt 514 czy Fendt 512, układ smarowania oraz miska oleju odgrywają kluczową rolę. Poznajmy bliżej te elementy oraz ich znaczenie dla funkcjonowania silnika.
Tu dobierzesz olej silnikowy do ciągnika Fendt>>>
Układ Smarowania w Silnikach Fendt
Układ smarowania ma za zadanie dostarczać olej w odpowiednie miejsca silnika, zapewniając jego prawidłowe funkcjonowanie oraz ochronę przed nadmiernym tarciem i zużyciem.
- Pompa oleju: Zasysa olej z miski i tłoczy go pod ciśnieniem do kluczowych elementów silnika.
- Filtr oleju: Oczyszcza olej z ewentualnych zanieczyszczeń, zapewniając jego wysoką jakość.
- Kanały smarowania: Prowadzą olej do poszczególnych części silnika, takich jak wał korbowy, panewki czy wałki rozrządu.