Telefon: 731 424 460 Email: biuro@e-ciagnik.pl
Opcje przeglądania
Producent
Cena
  • od
    do

Głowica Silnika - Kluczowy Element Twojego Pojazdu

Silnik to serce każdego ciągnika rolniczego, a jego prawidłowe działanie jest niezbędne do bezpiecznej i wydajnej jazdy. Wśród kluczowych komponentów silnika znajduje się głowica. Jej stan oraz właściwa konserwacja mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie pojazdu.

Uszczelka Pod Głowicą - Kiedy Warto Ją Wymienić?

Wymiana uszczelki pod głowicą jest jednym z najważniejszych zabiegów, który gwarantuje długotrwałe i prawidłowe działanie silnika. Jeśli zauważasz niepokojące objawy, takie jak biały dym z rury wydechowej, mieszanie się oleju z wodą czy nadmierne przegrzewanie się silnika, to prawdopodobnie przyszedł czas na wymianę uszczelki pod głowicą.

Uszczelka Pod Głowicą - Objawy Wskazujące na Uszkodzenie

Nie możemy ignorować objawów wskazujących na problem z uszczelką. Do najczęstszych objawów nieszczelności uszczelki pod głowicą należą:

  • Przegrzewanie się silnika
  • Biały dym z rury wydechowej
  • Obecność białego osadu w pokrywie oleju
  • Spadek mocy silnika

Planowanie Głowicy Silnika - Co To Jest i Dlaczego Jest Ważne?

Planowanie głowicy silnika to proces wyrównywania powierzchni głowicy, eliminujący wszelkie nierówności, co pozwala na idealne dopasowanie uszczelki i zapewnia jej szczelność. Jest to niezwykle ważny zabieg, szczególnie po wymianie uszczelki pod głowicą, by zapewnić jej długotrwałe i prawidłowe działanie.

Jeżeli masz wątpliwości co do stanu głowicy w Twoim silniku, nie czekaj. Skonsultuj się z ekspertem, aby uniknąć poważniejszych problemów w przyszłości.

Głowica silnika

V836646389 Koło zębate wałka rozrządu

 V836646389 Koło zębate wałka rozrządu
V836646389 Koło zębate wałka rozrządu

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 48 godzin

Cena:

875,76 zł

Cena netto: 712,00 zł

szt.

V836647936 Gniazdo zaworu

 V836647936 Gniazdo zaworu
V836647936 Gniazdo zaworu

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 48 godzin

Cena:

133,98 zł

Cena netto: 108,93 zł

szt.

V836014264 Szklanka popychacza zaworów

V836014264 Szklanka popychacza zaworów
V836014264 Szklanka popychacza zaworów

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 48 godzin

Cena:

172,28 zł

Cena netto: 140,07 zł

szt.

V836646356 Zawór ssący

V836646356 Zawór ssący
V836646356 Zawór ssący

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 48 godzin

Cena:

198,26 zł

Cena netto: 161,19 zł

szt.

V836646357 Zawór wydechowy

V836646357 Zawór wydechowy
V836646357 Zawór wydechowy

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 48 godzin

Cena:

268,14 zł

Cena netto: 218,00 zł

szt.

V836647600 Gniazdo zaworu

V836647600 Gniazdo zaworu
V836647600 Gniazdo zaworu

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 48 godzin

Cena:

151,77 zł

Cena netto: 123,39 zł

szt.

V836647942 Zaślepka głowicy

V836647942 Zaślepka głowicy
V836647942 Zaślepka głowicy

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 48 godzin

Cena:

22,44 zł

Cena netto: 18,24 zł

szt.

V836659529 Przewód gumowy

V836659529 Przewód gumowy
V836659529 Przewód gumowy

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 48 godzin

Cena:

803,34 zł

Cena netto: 653,12 zł

szt.

V836666801 Pokrywa zaworów

V836666801 Pokrywa zaworów
V836666801 Pokrywa zaworów

Dostępność: dostępny

Wysyłka w: 48 godzin

Cena:

522,75 zł

Cena netto: 425,00 zł

szt.

Jak zbudowana jest głowica silnika diesla? Kompleksowy przewodnik

Głowica silnika to kluczowy komponent każdego silnika spalinowego, zarówno benzynowego, jak i diesla. W silnikach Diesla, takich jak te produkowane przez renomowanego producenta - Sisu, znanych z wyjątkowej wytrzymałości i wydajności, głowica odgrywa niezwykle ważną rolę. Ale jak dokładnie jest zbudowana i jakie ma zadania? Poznajmy strukturę i funkcje głowicy silnika diesla, w szczególności tych montowanych w ciągnikach Valtra oraz Massey Ferguson.

Budowa głowicy silnika diesla: kluczowe elementy

  1. Kanały dolotowe i wylotowe: Głowica silnika zawiera kanały, które pozwalają na przepływ powietrza do cylindrów (dolotowe) oraz usuwanie spalin (wylotowe) po procesie spalania.

  2. Zawory dolotowe i wylotowe: Sterują przepływem powietrza i spalin. Dzięki nim powietrze dostaje się do cylindrów, a spaliny są usuwane.

  3. Sprężarka: W niektórych silnikach diesla, głowica może zawierać wbudowaną sprężarkę do zwiększania ilości powietrza dostarczanego do cylindrów.

  4. Komory wtryskowe: W silnikach Diesla, paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania, która jest częścią głowicy.

  5. Świece żarowe: W odróżnieniu od iskrowników w silnikach benzynowych, silniki diesla korzystają ze świec żarowych, które pomagają w zapłonie paliwa w chłodniejszych warunkach.

  6. Kanały olejowe: Umożliwiają przepływ oleju smarującego, chłodzącego i oczyszczającego głowicę i jej komponenty.

Zadanie głowicy silnika diesla

Głównym zadaniem głowicy w silniku diesla jest oddzielanie komory spalania od bloku silnika. Zapewnia ona również odpowiednie warunki do spalania paliwa - kontroluje przepływ powietrza i paliwa, a także usuwa spaliny po zakończeniu procesu spalania. Dzięki niej możliwe jest efektywne i czyste spalanie charakterystyczne dla silników diesla, takich jak te oferowane przez Sisu.

Podsumowanie

Głowica silnika diesla jest niezwykle skomplikowanym komponentem, który odgrywa kluczową rolę w działaniu silnika. Jej właściwa konstrukcja i działanie gwarantują wydajność, oszczędność i trwałość, za które silniki Diesla są cenione na całym świecie. Silniki diesla od Sisu, montowane w ciągnikach Valtra oraz Massey Ferguson, są doskonałym przykładem inżynierskiego mistrzostwa w tej dziedzinie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o mechanice i technologii stojącej za silnikami Diesla, w tym tych produkowanych przez Sisu, śledź naszą stronę i zgłębiaj tajniki motoryzacji z nami!

do góry

Sklep rolniczy z częściami do maszyn E-ciągnik | Wierzchosławice 43, 88-140 Gniewkowo | E-mail: biuro@e-ciagnik.pl | Tel.: 731 424 460 | NIP: 5562573838 | REGON: 341257433

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium